Outubro de 1932, cárcere de Cold Mountain. Os presos
condenados á morte agardan o momento de ser sentados na cadeira eléctrica polos
seus actos de loucura, homicidio e vinganza. Paul Edgecombe, carcelario, coñece
a John Coffey, asasino de dúas rapazas, un home enigmático dotado de poderes
paranormais. Sumerxido nunha intensa dúbida sobre o verdadeiro pasado de John,
Paul establecerá unha complexa relación de amizade co preso… Quen é realmente
John Coffey e de que xeito exercerá cambios na vida de Paul?
Esta foi unha das moitas novelas que ultimamente tiven
a sorte de poder ler. O autor, Stephen King, aínda que célebre mundialmente máis
ben pola súa narrativa de terror, toma con esta novela un enfoque completamente
distinto; os vampiros e as criaturas malignas dun amplo universo terrorífico
que ao longo dos años nos deu a coñecer, esvaecen totalmente aquí. Pero isto
non me induciu dúbida algunha no momento de ler a obra; sempre pensei que, se
ben é certo que me fascinaron aqueles relatos cheos de pantasmas e demos,
a magnificencia destes debíase en parte á pericia do autor para contar ben
historias. Como xa expliquei no anterior parágrafo, esta novela está ambientada
nun cárcere na que os condenados á morte viven os seus últimos meses previos á súa
execución na cadeira eléctrica. O narrador e protagonista, Paul Edgecombe, como
axiña se descobre, non é un home feito para facer de verdugo nunha sociedade
completamente segura de que electrocutar aos malfeitores é o único método de
impor xustiza no mundo, senón que, en cambio, aprende a coñecelos máis
íntimamente. E aquí cabe resaltar o que, na miña opinión, esta novela fai
mellor:
mostrar
que as cousas non son sempre, como moitos poderían pensar, brancas ou negras.
No mundo real, a diferenza do que aprendemos de pequenos, non sempre resulta
tan simple discernir entre a maldade e a bondade e, en ocasións, ambas poden
ben encontrarse mesturadas; poucas veces conseguín encontrar esta clase de
realismo reflectido nunha obra. Por conseguinte, o lector comprenderá que non
todos os presos no cárcere de Cold Mountain son malos nin loucos necesariamente.
Ás veces, as desgrazas que a mala sorte exerceu neles conformaron o sustento
dos crimes que máis tarde cometeran, despois de que as súas esperanzas e
crenzas esvaeceran como engulidas pola entropía do destino. Outras, desvélase
ante nós a atrocidade dun sistema legal completamente inxusto como é o da
condena á morte: non todos os executados son sempre culpables. Así, en cada
conversación ou interacción entre Paul e os presos, existe unha atmosfera escura
e inquietante que acompaña ao desenvolvemento da situación, que é a nosa
conciencia de que todos aqueles presos, quizais máis cedo que tarde,
percorreran “a milla verde” con dirección á cadeira eléctrica como última
travesía na súas vidas. E, finalmente, a novela consegue sinalar que, se cabe,
ás veces son os homes libres, afastados das limitacións que impoñen as reixas
do cárcere, os verdadeiros monstros axexando entre a escuridade e fuxindo de
delitos na nosa sociedade.
Outra cousa para min moi ben conseguida é a tridimensionalidade dos personaxes da que a novela se encontra plena, aínda que, quizais, non era de esperar menos dun escritor como Stephen King. Pero o que verdadeiramente me abraiou foi o feito de que o personaxe polo que máis cariño sentín e aquel que, poderíase dicir, menos di ao longo da historia, John Coffey, o personaxe principal motor da historia, o presunto
Outra cousa para min moi ben conseguida é a tridimensionalidade dos personaxes da que a novela se encontra plena, aínda que, quizais, non era de esperar menos dun escritor como Stephen King. Pero o que verdadeiramente me abraiou foi o feito de que o personaxe polo que máis cariño sentín e aquel que, poderíase dicir, menos di ao longo da historia, John Coffey, o personaxe principal motor da historia, o presunto
responsable do asasinato de dúas xemelgas, un home de estatura
por encima dos dous metros, negro e cunha misteriosa mirada de tristura
incesante plasmada no seu rostro. Penso que, a través deste personaxe,
Stephen King mostra como a abundancia de diálogos non é obrigatoria para crear
un personaxe que se sinta vivo. Aínda meses máis tarde permanece na miña
memoria a única ocasión en que John Coffey fala extensamente, dedicando a Paul
(e ao lector) as súas opinións máis directas e concisas, fruto da súa bondadosa
inxenuidade algunha vez existente, sobre o decadente mundo no que, desgraciadamente, vivimos.
C. P .
Ningún comentario:
Publicar un comentario