luns, 23 de marzo de 2015

UN LIBRO CADA SEMANA

UN LIBRO CADA SEMANA

SEMANA DO 23 AO 27 DE MARZO

Recoméndovos, aos de cuarto e bacharelato, un libro de Ana María Matute, Primera memoria. Precioso. Con toda a luz do Mediterráneo e boa parte da saudade atlántico-europea. A escritora preséntasenos como Iris, adornada dos atributos lumínicos por excelencia: as cores. É algo espectacular a importancia que cobra a cor. Todas as cores do mundo caben en cada páxina deste libro. Escollín pra vós as páxinas 66,67 e 68 na edición do ‘Círculo’ que manexo. Lemos: “Antonia volvió arrebolada, con Gondoliero, desesperadamente azul, sobre su hombro derecho (...). Llevaba aún el camisón áspero, blanco, del colegio de Nuestra Señora de los Ángeles, con sus números bordados en rojo (...). El sol brillaba fieramente (...). La tía Emilia vestía un traje de chaqueta, de brillante seda negra (...). (Sí, allí estaba el gallo, quieto y blanco) (...). Sentí sobre mí la sombra amarilla de la casa. En aquel momento la sombra de oro entraba en la higuera y la conservaba fresca (...). La abuela se volvía hacia mí, como una mole redonda y negra (...). Alcé los ojos y el cielo no era rojo, como parecía, sino más bien como un techo de hojalata mojado por la lluvia. (...) La abuela me miraba con sus ojos bordeados de humo, bajo la onda blanca que resplandecía al sol (...). La cúpula de mosaicos verdes de Santa María relucía al sol, como dorada. Era un verde flamígero, cruel en la mañana (...). Al final de la calle se abría la plazuela de la iglesia, con su fuente central (...) en la que se posaban las palomas de mi abuela, recorriendo el pueblo, hacia Son Major, como relámpagos azules”.
As cores deveñen personaxes con sentimentos poderosos. Poderosa é igualmente a figura da avoa de Matia. A avoa é a matrona mediterránea, a deusa sedente, a figura da Casa de Bernarda Alba, distante, hierática, tirana. Tamén teñen forza os personaxes ausentes, os dous pais, o dela, roxo, e o do curmán, fascista. Da guerra, a cruenta guerra civil española, un morto abonda e é suficiente: ten el só, cadáver a carón da calurosa beleza mariña mediterránea, máis forza e expresividade cá descrición enteira dunha batalla.
O enfoque, o mundo visto a través dos ollos dunha tenra e vulnerable criatura humana, funciona plenamente. Como sempre. É o punto de vista do Lazarillo, do noso Balbino, de Tom Sawyer. Un clásico entre clásicos.
(Mª Rosario Soto Arias, membro do equipo da Biblioteca Escolar do IES 'Eusebio da Guarda').

 

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